Wózki widłowe to pojazdy powszechnie wykorzystywane zarówno w magazynach, jak i zakładach przemysłowych, supermarketach czy nawet nadmorskich portach. Kluczową rolę odgrywają w nich opony, ponieważ odpowiadają za płynne i bezpieczne poruszanie się po przestrzeni roboczej. Wymagają zawsze wymiany w sytuacji, gdy ulegną naturalnemu zużyciu albo poważnemu uszkodzeniu – np. w postaci całkowitego odklejenia bieżnika, pęknięcia materiału czy wyraźnego wybrzuszenia na boku. Co istotne – opony należy w tym przypadku dobierać z uwzględnieniem konkretnego środowiska pracy.
Decydując się na zakup opon do wózka widłowego, trzeba koniecznie wziąć pod uwagę typ pojazdu, rodzaj najczęściej transportowanych przy jego pomocy towarów, a także podłoże, po którym zazwyczaj jeździ. W halach zamkniętych z twardą nawierzchnią posadzkową najlepiej sprawdzają się uniwersalne opony pełne, zwane inaczej elastycznymi. Są one w całości wypełnione tworzywem sztucznym i posiadają dodatkową warstwę amortyzującą zlokalizowaną pod bieżnikiem. Montuje się je bezpośrednio na felgę w pojazdach elektrycznych, a wyróżniają się przede wszystkim wysoką odpornością na uszkodzenia mechaniczne (minimalne ryzyko przebicia), niską podatnością na odkształcenia (pod dużym obciążeniem), zaskakująco długą żywotnością oraz atrakcyjną ceną. W tej kategorii na uwagę zasługują również modele superelastyczne, składające się przeważnie z trzech warstw i gwarantujące optymalne właściwości jezdne. Z kolei do wózków widłowych spalinowych eksploatowanych w terenie (na zewnątrz budynków) pasują w szczególności opony pneumatyczne, czyli dętkowe (diagonalne, ewentualnie radialne). Wypełnienie stanowi tutaj powietrze, co automatycznie obniża trwałość ogumienia. Z drugiej jednak strony znacząco wzrasta amortyzacja, dzięki czemu bez przeszkód można poruszać się po nawet mocno nierównych nawierzchniach czy wzniesieniach. Oba opisane powyżej rodzaje opon posiada w swoim asortymencie profesjonalny serwis – http://serwis-mjk.pl.