W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie transport międzynarodowy bez użycia kontenerów. Ten zdawałoby się niepozorny wynalazek dzięki znacznemu przyspieszeniu dostaw zrewolucjonizował handel światowy. Kontenery to metalowe skrzynie zdolne do pomieszczenia zarówno mniejszych, jak i większych ładunków w postaci choćby pojazdów mechanicznych. Mocna konstrukcja pozwala na piętrowe układanie ich na sobie, oszczędza więc miejsce i cenny czas, który nie musi być przeznaczany na ewentualny przeładunek.
Kontenery mają jeszcze jedną, zasadniczą zaletę – ich wielkość jest zestandaryzowana i obejmuje kilka podstawowych rozmiarów. Dzięki temu łatwo jest do nich dostosować różne środki transportu. Pojazdy kołowe z powodzeniem mogą dostarczyć kontener w najdalsze zakątki interioru, wystarczy że będą posiadać dostosowane do tego naczepy. To samo dotyczy przewozów kolejowych. Do wielu portów doprowadzone są szyny, co umożliwia sprawny załadunek.
Żaden transport lądowy nie dorówna jednak pod względem wydajności transportowi morskiemu. Dzieje się tak za sprawą ogromnego tonażu współczesnych statków, który umożliwia pomieszczenie wielu warstw kontenerów. Z tego powodu transport morski w przeciągu ostatnich kilkudziesięciu lat stał się podstawowym sposobem wymiany handlowej, zwłaszcza między Azją, a rejonem północnego Atlantyku. Organizacją spedycji morskiej zajmują się firmy transportowe, a z ofertą jednej z nich można zapoznać się pod adresem http://www.hartwig.szczecin.pl/oferta/spedycja-morska/.