Odpowiednio wybrane tekstylia do druku firmowego logo w dużej mierze decydują o trwałości naniesionej reklamy. Niektóre materiały i tkaniny zupełnie się do tego nie nadają, ponieważ szybko tracą wyrazistość, blakną na słońcu lub ścierają się pod wpływem prania. Inne z kolei są stworzone do wykorzystywania jako materiał reklamowy, bo drukowane na nich napisy długi czas utrzymują bezbłędną jakość, czytelność i trwałość.
Pierwszym i jednocześnie najczęściej stosowanym materiałem do nadruków logo czy innych form reklamowych na ubraniach jest bawełna. Wyróżnia się ona dużą chłonnością kolorów i dobrym ich przyjmowaniem na tkaninie, dlatego tak wiele gadżetów reklamowych wytwarzanych jest właśnie z bawełny. Mogą to być wielorazowe torby ekologiczne z nadrukami, ale i cały szereg dodatków np. worko-plecaki, apaszki, t-shirty czy nawet lekkie szaliki. Taką ofertę można znaleźć na https://giftmore.pl/.
Bawełna stanowi nierzadko 100% w ubraniach reklamowych produkowanych na potrzeby firm: koszulkach z logo, bluzach z nadrukami, spodniach, a nawet skarpetkach zawierających adres internetowego sklepu. W niektórych elementach odzieży jako dodatek do bawełny stosuje się niewielki procent elastanu. Elastan ma właściwości rozciągające i uelastyczniające odzież, która dzięki niemu przyjemniej leży na skórze. Z takiego połączenia mogą powstać koszulki polo, eleganckie męskie i damskie koszule z naniesionym logo np. na kieszonce klatki piersiowej, czy koszulki dla dzieci.