Wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa zmieniła się charakterystyka rynku motoryzacyjnego w naszym kraju. Czasy, w których szczytem marzeń był przywieziony z Niemiec powypadkowy Golf, minęły już chyba bezpowrotnie. Samochody nowe i prawie nowe są już właściwie standardem na naszych drogach. Z tego względu osoby szukające pojazdu nietuzinkowego, innego od wszystkich, coraz częściej zwracają się ku klasyce.
Za pojazd zabytkowy uznaje się u nas samochody liczące sobie 25 lat. Zarejestrowanie pojazdu jako zabytku zwalnia właściciela z konieczności robienia corocznych przeglądów i uprawnia do korzystania z preferencyjnych ofert na ubezpieczenia OC.
Od kilku lat trwa moda na pojazdy produkowane w Polsce Ludowej. Dla młodego pokolenia stanowią żywą lekcję historii; dla starszego – podróż sentymentalną. Za ładnego “Malucha” albo dużego Fiata z początków produkcji trzeba już dziś zapłacić około 10 tysięcy złotych. Polonez to jeszcze większy wydatek, natomiast ceny Warszaw wręcz zwalają z nóg.
Nawet najbardziej zadbany stary samochód będzie się psuł, a już tym bardziej produkty FSO czy FSM, które nawet w czasach świetności nie grzeszyły solidnością. Z tego względu zjawisku towarzyszy równie wysoki popyt na części zamienne – oczywiście oryginalne. Zainteresowani mogą skontaktować się ze specjalistami, na przykład z firmy Car-Gryf i dowiedzieć się, które podzespoły cieszą się największym zainteresowaniem.
Jeśli okaże się, że nasz motoryzacyjny “złom” posiada jakąkolwiek wartość, nie pozostaje nic innego, jak tylko umówić się na jego odbiór. Skup aut Goleniów zabierze je własnym transportem i od ręki wypłaci należność w gotówce. Przy okazji dopełni się wszelkich koniecznych formalności, a rdzewiejący problem zniknie raz na zawsze.