Człowiek i styl

Jak nie przegrzać organizmu podczas treningu?

17 maja 2019

Co zrobić, gdy temperatura za oknem sprawia wrażenie rozgrzanego piekarnika, a chęć wyjścia na trening jest silniejsza? Można to ze sobą pogodzić. Jednak ćwiczenie w trakcie wysokich temperatur, które panują na zewnątrz, wymaga odpowiedniego przygotowania. Organizm narażony na działanie wysokiej temperatury, szybciej się odwadnia. Dobre nawodnienie oraz odpowiedni ubiór to podstawa. Należy także pamiętać o nakryciu głowy, zwłaszcza gdy będziemy przebywać na otwartej przestrzeni.

Dodatkowo opaska sportowa na głowę też będzie dobrym sposobem na odprowadzenie potu z czoła dzięki, czemu trening będzie bardziej efektywny. Należy pamiętać, aby w przypadku wysokich temperatur, trening trwał nieco krócej niż zwykle, ponieważ organizm działa wtedy na najwyższych obrotach. Istotne jest także to, aby wszelką aktywność fizyczną wykonywać w godzinach porannych lub wieczornych, kiedy nie ma wysokich temperatur. 

Jak trenować w upalne dni?

Producenci odzieży sportowej idą naprzeciw tym wymaganiom. W gorące dni warto zaopatrzyć się w koszulki do biegania ze specjalnego materiału, który przepuszcza powietrze, a tym samym skutecznie zapobiega przegrzaniu organizmu. Odzież termoaktywna bo o niej mowa, to najlepszy wybór na każdy trening w takich warunkach. Dzięki sposobowi jej  wykonania oraz odpowiednio dobranym materiałów, ciepło z organizmu jest na bieżąco odprowadzane. Tak specjalistyczną odzież oferuje wiele sklepów, m.in. https://www.runshop.pl/koszulki-do-biegania,c2.html

Pamiętając o wszystkich tych elementach, można śmiało zacząć trening. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

6 + 16 =