Człowiek i styl

Jak samodzielnie przygotować zdrową żywność?

16 lipca 2019

Substancje chemiczne dodawane do produktów spożywczych mają na celu przedłużenie ich trwałości, nadanie odpowiedniego kolorytu lub wzbogacenie walorów zapachowych. Powszechnym procederem jest ograniczanie naturalnych składników na rzecz sztucznych dodatków, stąd też na etykietach mnogość tajemnych nazw i niewiele mówiących konsumentowi oznaczeń.

Mechanizmy te sprawiają, że coraz większe grono osób rezygnuje z przetworzonej żywności na rzecz własnoręcznych wyrobów. Dzięki specjalistycznym urządzeniom możemy zająć się tłoczeniem oleju w domu lub produkcją naturalnych soków. Aby samodzielnie przygotować zdrową żywność potrzebujemy ponadto szczerych chęci i odrobiny zaangażowania.

Szybko, zwięźle i zdrowo

Dawniej domowe wytwórstwo obejmowało w głównej mierze okres letni oraz jesienny. Powszechną praktyką było gromadzenie słoików, które wypełniane w owym czasie różnego rodzaju warzywami i owocami służyły przez kolejne miesiące jako smakowite przetwory. Aby nie próżnować przez pozostałą część roku lub ułatwić sobie tradycyjne działania warto wyposażyć się w nowoczesne gadżety.

Cena blendera będącego podstawą zdrowej kuchni nie wiąże się ze szczególnie dużymi kosztami. Regularne spożywanie posiłków na mieście to z pewnością zdecydowanie większy wydatek, a ich jakość wielokrotnie pozostawia wiele do życzenia. To urządzenie daje szereg możliwości i usprawnia kuchenne poczynania. Pozwala przygotować wartościową zupę krem, połączyć składniki na hummus lub zmiksować owoce na smoothie.

Niektóre z dostępnych modeli wyposażone są w pojemnik gotowy do zabrania ze sobą do pracy lub w podróż. Dzięki temu sami decydujemy o składzie koktajlu i ograniczamy ilość cukru, który jest masowo stosowany do produkcji wszelkiego rodzaju napojów. Nawet przepełnione ulepszaczami kostki rosołowe możemy przygotować w zdrowej wersji. Nie wymaga to szczególnych zdolności kulinarnych, a ponadto sprzyja idei zero waste, ponieważ wykorzystujemy do nich pozostałości po ugotowanym bulionie, które po zblendowaniu zamrażamy w foremkach na lód.

Krążący stereotyp o czasochłonności tego rodzaju posiłków mija się znacząco z prawdą. Pasty kanapkowe będące alternatywą dla bazujących na mleku w proszku i tłuszczu serkach wymagają zaledwie kilku do maksymalnie kilkunastu minut przygotowań. Twarożek z orzechów? Opiera się na kilku prostych składnikach, a smak i wartości odżywcze nie do porównania ze sklepowym gotowcem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

sześć + 2 =