Czego użyć do reklamowania asortymentu sklepu?

Czego użyć do reklamowania asortymentu sklepu?
modna-wiedza
Technologie & IT
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Dzisiaj sklepy w wielu branżach mają sporą konkurencję. Niezależnie, czy oferują artykuły z niskiej, średniej, czy najwyższej półki cenowej i czy zajmują się jedną branżą lub też kilkoma, muszą dołożyć wszelkich starań, aby przekonać do siebie klientów. Zaistnienie na rynku bywa trudne. Trzeba pomyśleć o wielu rzeczach na raz:

  • co sprzedawać,
  • jak znaleźć odpowiedni lokal,
  • jak się rozreklamować,
  • jak zapewnić klientom jak najlepsza obsługę,
  • jak urządzić sklep,
  • jak w zachęcający sposób prezentować sprzedawany towar.

A to dopiero początek. Później przychodzi do realizacji całego planu i zdobywania oraz utrzymania klientów.

Sklep to nie tylko sprzedaż towarów

Wiadomo – sklep nie zarobi inaczej, jak sprzedając konkretne artykuły. Jednak istotna jest także cała otoczka sprzedaży. Klient, wchodząc do sklepu, powinien czuć się w nim komfortowo. Na atmosferę składają się: odpowiednia obsługa, sposób urządzenia wnętrza, intuicyjność w prezentowaniu i ułożeniu produktów oraz estetyka całości.

Wielu klientów przychodzi pierwszy raz do danego sklepu na coś w rodzaju rekonesansu – żeby zobaczyć, co można tu kupić. To, jak zostanie tu obsłużony i poinformowany o asortymencie, będzie miało spory wpływ na to, czy dana osoba tu wróci, żeby coś kupić i czy przyprowadzi ze sobą kolejnych klientów.

Istota nowoczesnych rozwiązań

Niezależnie od stylu urządzenia sklepu, ważne jest, aby wpuścić tu trochę nowoczesności, w tym różnych popularnych rozwiązań – choćby w zakresie informowania o produktach, czy ich reklamowania. Takie rozwiązania same w sobie przykuwają uwagę. Chodzi chociażby o ekrany wielkoformatowe. Za ich zastosowaniem przemawia kilka spraw:

  • wielkość, dzięki której przekaz dociera od razu do sporej liczby ludzi
  • prezentowane na nich obrazy nie są statyczne; zmieniają się, co powoduje to, że zainteresowana osoba nie odejdzie tak od razu – będzie chciała zobaczyć całą prezentację
  • jakość obrazu sprawi, że prezentowane artykuły będą wyglądać atrakcyjnie, dzięki czemu wiele osób może się nimi zainteresować, kiedy zobaczą je na dużym ekranie.

Takie urządzenia w dużej mierze odciążają sprzedawców – choćby na gruncie pierwszej prezentacji konkretnego towaru. Ich uzupełnieniem mogą być infokioski, które są urządzeniami interaktywnymi. Są intuicyjne i łatwe w obsłudze. Dzięki temu każdy klient, nawet średnio obyty z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi, może zasięgnąć różnych informacji na temat sklepu i jego oferty. Chodzi np. o:

  • godziny otwarcia sklepu
  • jego filie i ich adresy
  • promocje i rabaty
  • zapowiedzi nowych artykułów
  • informacje na temat aktualnego stanu asortymentu i poszczególnych artykułów i przedstawienie ich atrybutów.

Dlaczego jednak nowoczesne rozwiązania?

Trzeba pamiętać, że żyjemy w czasach, kiedy nowoczesne technologie są na wyciągnięcie ręki dla większości społeczeństwa. Nic więc dziwnego, że budzą one powszechne zainteresowanie i stają się czymś najzupełniej normalnym w naszym życiu. Komputer stacjonarny lub laptop w domu stał się niemal niezbędnym elementem wyposażenia. Dostęp do Internetu to już nie luksus, a zwykłe narzędzie pracy, czy źródło informacji.

Nie ma się co dziwić, że sporo klientów będzie szukało informacji o produktach nie tylko u sprzedawców. Część osób odwiedzających sklep będzie wolała skorzystać z urządzenia multimedialnego, które pokaże im dokładnie to, co ich interesuje.

Wszechobecność multimediów w naszym życiu pociągnęła za sobą także zmiany w interakcjach z ludźmi. Wielu klientów woli robić większość zakupów przez Internet. Jeśli już idą do sklepu stacjonarnego, rozwiązania podobne do komputerowych ułatwi im zasięgnięcie informacji o produktach i podjęcie decyzji co do zakupu.

Z infokiosków i ekranów wielkoformatowych korzysta coraz więcej sklepów. Dużo osób przyznaje, że dzięki temu już wielokrotnie szybciej otrzymali potrzebne im informacje, zwłaszcza kiedy w sklepie było sporo ludzi i na rozmowę ze sprzedawcą, czy doradcą trzeba by poczekać dłuższą chwilę. Zakupy przestały się więc kojarzyć ze stratą czasu, a nabierają zupełnie innego wymiaru i to w pozytywnym tego słowa znaczeniu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Kiedy założenie implantu to najlepsze rozwiązanie?
Kiedy założenie implantu to najlepsze rozwiązanie?
Utrata zębów jest powodem dużego dyskomfortu oraz braku pewności siebie. Nawet pojedyncze ubytki mogą powodować problemy z przeżuwaniem, mówieniem, czy […]
Ostatnie wpisy