Czego użyć do reklamowania asortymentu sklepu?

Czego użyć do reklamowania asortymentu sklepu?
modna-wiedza
Technologie & IT
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Dzisiaj sklepy w wielu branżach mają sporą konkurencję. Niezależnie, czy oferują artykuły z niskiej, średniej, czy najwyższej półki cenowej i czy zajmują się jedną branżą lub też kilkoma, muszą dołożyć wszelkich starań, aby przekonać do siebie klientów. Zaistnienie na rynku bywa trudne. Trzeba pomyśleć o wielu rzeczach na raz:

  • co sprzedawać,
  • jak znaleźć odpowiedni lokal,
  • jak się rozreklamować,
  • jak zapewnić klientom jak najlepsza obsługę,
  • jak urządzić sklep,
  • jak w zachęcający sposób prezentować sprzedawany towar.

A to dopiero początek. Później przychodzi do realizacji całego planu i zdobywania oraz utrzymania klientów.

Sklep to nie tylko sprzedaż towarów

Wiadomo – sklep nie zarobi inaczej, jak sprzedając konkretne artykuły. Jednak istotna jest także cała otoczka sprzedaży. Klient, wchodząc do sklepu, powinien czuć się w nim komfortowo. Na atmosferę składają się: odpowiednia obsługa, sposób urządzenia wnętrza, intuicyjność w prezentowaniu i ułożeniu produktów oraz estetyka całości.

Wielu klientów przychodzi pierwszy raz do danego sklepu na coś w rodzaju rekonesansu – żeby zobaczyć, co można tu kupić. To, jak zostanie tu obsłużony i poinformowany o asortymencie, będzie miało spory wpływ na to, czy dana osoba tu wróci, żeby coś kupić i czy przyprowadzi ze sobą kolejnych klientów.

Istota nowoczesnych rozwiązań

Niezależnie od stylu urządzenia sklepu, ważne jest, aby wpuścić tu trochę nowoczesności, w tym różnych popularnych rozwiązań – choćby w zakresie informowania o produktach, czy ich reklamowania. Takie rozwiązania same w sobie przykuwają uwagę. Chodzi chociażby o ekrany wielkoformatowe. Za ich zastosowaniem przemawia kilka spraw:

  • wielkość, dzięki której przekaz dociera od razu do sporej liczby ludzi
  • prezentowane na nich obrazy nie są statyczne; zmieniają się, co powoduje to, że zainteresowana osoba nie odejdzie tak od razu – będzie chciała zobaczyć całą prezentację
  • jakość obrazu sprawi, że prezentowane artykuły będą wyglądać atrakcyjnie, dzięki czemu wiele osób może się nimi zainteresować, kiedy zobaczą je na dużym ekranie.

Takie urządzenia w dużej mierze odciążają sprzedawców – choćby na gruncie pierwszej prezentacji konkretnego towaru. Ich uzupełnieniem mogą być infokioski, które są urządzeniami interaktywnymi. Są intuicyjne i łatwe w obsłudze. Dzięki temu każdy klient, nawet średnio obyty z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi, może zasięgnąć różnych informacji na temat sklepu i jego oferty. Chodzi np. o:

  • godziny otwarcia sklepu
  • jego filie i ich adresy
  • promocje i rabaty
  • zapowiedzi nowych artykułów
  • informacje na temat aktualnego stanu asortymentu i poszczególnych artykułów i przedstawienie ich atrybutów.

Dlaczego jednak nowoczesne rozwiązania?

Trzeba pamiętać, że żyjemy w czasach, kiedy nowoczesne technologie są na wyciągnięcie ręki dla większości społeczeństwa. Nic więc dziwnego, że budzą one powszechne zainteresowanie i stają się czymś najzupełniej normalnym w naszym życiu. Komputer stacjonarny lub laptop w domu stał się niemal niezbędnym elementem wyposażenia. Dostęp do Internetu to już nie luksus, a zwykłe narzędzie pracy, czy źródło informacji.

Nie ma się co dziwić, że sporo klientów będzie szukało informacji o produktach nie tylko u sprzedawców. Część osób odwiedzających sklep będzie wolała skorzystać z urządzenia multimedialnego, które pokaże im dokładnie to, co ich interesuje.

Wszechobecność multimediów w naszym życiu pociągnęła za sobą także zmiany w interakcjach z ludźmi. Wielu klientów woli robić większość zakupów przez Internet. Jeśli już idą do sklepu stacjonarnego, rozwiązania podobne do komputerowych ułatwi im zasięgnięcie informacji o produktach i podjęcie decyzji co do zakupu.

Z infokiosków i ekranów wielkoformatowych korzysta coraz więcej sklepów. Dużo osób przyznaje, że dzięki temu już wielokrotnie szybciej otrzymali potrzebne im informacje, zwłaszcza kiedy w sklepie było sporo ludzi i na rozmowę ze sprzedawcą, czy doradcą trzeba by poczekać dłuższą chwilę. Zakupy przestały się więc kojarzyć ze stratą czasu, a nabierają zupełnie innego wymiaru i to w pozytywnym tego słowa znaczeniu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Co to są szkolenia ISO?
Co to są szkolenia ISO?
Szkolenia są nieodłącznym elementem rozwoju zawodowego. Każdy ,kto chce doczekać się awansu zawodowego lub prawidłowo wykonywać swoje obowiązki na poziomie […]
Ostatnie wpisy