Marketing Mix – przewodnik dla początkujących

Marketing Mix – przewodnik dla początkujących
modna-wiedza
Finanse i rynek
Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Produkt odnosi się do materialnych i niematerialnych korzyści, jakie firma oferuje swoim klientom. Cena odnosi się do tego, ile pieniędzy prosi się o ten produkt. Promocja to proces przekonywania potencjalnych klientów, że potrzebują tego produktu i powinni go kupić już teraz. Miejsce odnosi się do tego, w jaki sposób firma decyduje, gdzie sprzedawać swoje produkty, aby dotrzeć do jak największej liczby klientów. Wszystkie te elementy razem składają się na marketing mix, wiedzie się o nim nieco więcej! W następnym artykule poruszymy natomiast kwestię Google ads

Marketing Mix – jaki ma to związek z celami biznesowymi?

Marketing mix to teoria marketingu, która definiuje 4P marketingu — Produkt, Cena, Miejsce i Promocja.

Marketing mix to połączenie 4P Marketingu: Produktu, Ceny, Miejsca i Promocji. Każdy z tych elementów współpracuje ze sobą, tworząc spójną strategię marketingową dla Twojej firmy.

Produkt: To jest rzecz, którą próbujesz sprzedać swojej grupie docelowej. Może być materialny lub niematerialny. Produktem materialnym może być iPhone, a produktem niematerialnym mogą być usługi hostingowe.

Cena: ile chcesz pobierać za swój produkt lub usługę. Cena będzie zależeć od tego, jaką wartość dostrzeże Twój klient w Twoim produkcie lub usłudze, dlatego ważne jest, aby mieć doskonałej jakości produkty i usługi, które stworzą wysoką wartość dla klientów i sprawią, że będą.

Cztery PS marketingu mix i ich znaczenie w biznesie

Marketing mix to koncepcja, która została stworzona przez E. Jerome’a McCarthy’ego w 1960 roku i składa się z czterech P: produktu, ceny, miejsca i promocji. Cztery P są podstawą każdej strategii marketingowej i powinny być używane w połączeniu ze sobą, aby stworzyć udaną kampanię marketingową.

Produkt: Produkt reprezentuje rdzeń każdej firmy i ważne jest, aby pomyśleć o tym, czego chcą Twoi klienci, zanim podejmiesz decyzję o tym, co zamierzasz im sprzedać. Jeśli masz innowacyjny pomysł na nowy produkt, o którym nikt jeszcze nie pomyślał, to jest to coś, co Twoi klienci będą zainteresowani zakupem od Ciebie. Jeśli jednak istnieje wiele innych firm sprzedających podobne produkty, może nie warto poświęcać czasu na włożenie wszystkich wysiłków w ten jeden pomysł.

Usługa: Sprzedaż usług to wyjątkowy sposób na zarabianie pieniędzy w Internecie. Usługi mogą obejmować wszystko, od doradztwa, przez księgowość, po doradztwo, rzemiosło lub śpiew. Możesz także sprzedawać znane usługi, takie jak planowanie finansowe czy fotografia. Upewnij się tylko, że usługa, którą sprzedajesz, odpowiada potrzebom Twoich klientów i nie oferuje żadnych niedogodnych dla nich funkcji.

Konkurencja: kiedy wchodzisz na nowy rynek, może być trudno się wyróżnić. W tym miejscu wkracza konkurencja. Im więcej konkurentów, tym trudniej będzie sprzedać twój produkt i czerpać z niego zyski. W porządku, jeśli nie masz najlepszego produktu na rynku, ale ważne jest, abyś nadal był w stanie wykonać dobrze. Konkurencja: możesz konkurować na rynku, na którym Twoja firma jest jedyną w pobliżu. W takim przypadku możesz użyć ceny, aby wyróżnić się na tle innych firm, ponieważ będzie dla Ciebie mniejsza konkurencja. Jednak wraz ze wzrostem udziału w rynku rośnie konkurencja i może być trudniej konkurować z konkurentami.

Promocja: to zestaw różnych wizualnych reprezentacji Twojego produktu, które pomogą Ci zidentyfikować go na półce iw świadomości ludzi. Takie narzędzia oferują również inne formy marketingu np. Google Ads, (dowiedz się więcej już teraz: https://adsright.pl/google-ads/) o którym rozmawiać będziemy już niebawem. Im bardziej unikatowa i rozpoznawalna jest Twoja marka, tym większą ma wartość. Upewnij się tylko, że swoim produktem nie naruszasz cudzego znaku towarowego lub logo! 

Cena — jak wpływa na zachowanie i proces podejmowania decyzji przez klientów.

Cena jest jednym z najważniejszych czynników przy podejmowaniu decyzji przez klienta. Może być kluczowym czynnikiem wpływającym na decyzję zakupową.

Jak cena wpływa na zachowanie klientów?

Klienci chętniej kupują produkty, które postrzegają jako mające niższą cenę. Dzieje się tak, ponieważ uważają, że tańsze produkty są gorszej jakości niż te droższe. Badanie pokazuje, że klienci są skłonni zapłacić więcej za produkt, jeśli jest reklamowany jako przeceniony w stosunku do pierwotnej ceny, nawet jeśli pierwotna cena produktu z obniżką nie była znacznie wyższa niż cena bez rabatu.

Miejsce — gdzie sprzedajesz swoje produkty lub usługi.

Marketing mix uwzględnia również kwestię miejsca, które ma szczególne znaczenie. To miejsce, w którym sprzedajesz swoje produkty lub usługi. Miejscem może być sklep fizyczny, witryna internetowa, billboard lub inne miejsce, w którym próbujesz dotrzeć do grupy docelowej.

Aby jak najlepiej wykorzystać kampanię marketingową, ważne jest, aby mieć dobrze określone miejsce. Jeśli go nie masz, zacznij od określenia miejsca, w którym chcesz sprzedawać swój produkt.

Dziękujemy za dotarcie do końca naszego artykułu, mamy nadzieję, że nabyta wiedza okażę się być użyteczna dla Ciebie w biznesowej praktyce. Już niedługo dyskutować będziemy na temat Google ads, zostań więc z nami na dłużej!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Czym się kierować przy wyborze opon – zarówno zimowych, jak i letnich?
Czym się kierować przy wyborze opon – zarówno zimowych, jak i letnich?
Dobre opony to podstawowy krok do bezpiecznej jazdy. Dzięki nim możemy stabilnie prowadzić nasze auto zarówno podczas zakrętów, jak i […]
Ostatnie wpisy