Finanse i rynek

Ulotka reklamowa – jak można przygotować ją od A do Z

14 czerwca 2021

Nie od dzisiaj wiadomo, że ulotka to jedna z podstawowych form reklamy tradycyjnej. Wiele osób zastanawia się, jak zrobić ulotkę reklamową tak, aby spełniała swoją rolę marketingową. Okazuje się, że kluczem do sukcesu jest tutaj przemyślana strategia. Po pierwsze należy poszukać odpowiedzi na pytanie, jaki cel ma spełniać ulotka. Do kogo jest skierowana, a także jakiej reakcji od odbiorcy oczekujemy. W dalszej kolejności należy znaleźć atuty firmy, które można podkreślić w treści. 

Forma ma znaczenie

Ważne, aby ulotka była odpowiedniej wielkości. Do najpopularniejszych formatów należą: A5 (148×210 mm),  DL (99×210 mm), A6 (105×148 mm) i kwadratowa (120×120 mm). Jeśli wiemy już, po co nam właściwie taka forma reklamy, a także jaki będzie jej rozmiar, można zastanowić się nad treścią. Znaczenie ma nie tylko atrakcyjność haseł czy oprawa graficzna, ale również wartość merytoryczna.  Zamiast suchych faktów o firmie, lepiej zatem przedstawić korzyści, które zachęcą klienta do skorzystania z usługi lub zakupu produktu. Do klienta należy przemawiać językiem korzyści. Na koniec należy wskazać mu drogę, co powinien zrobić po zapoznaniu się z ulotką. Najczęściej odbywa się to poprzez zamieszczenie numeru telefonu, adresu strony internetowej czy sklepu stacjonarnego albo biura. Podsumowując, ulotka to świetna forma reklamy, która powinna spełniać kilka podstawowych zasad. Przede wszystkim powinna być atrakcyjna wizualnie, ale również wartościowa pod względem treści. Ponadto czytelna i zrozumiała dla odbiorcy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *