Zdrowe ciało

Ciekawe ćwiczenia na drabince gimnastycznej

26 marca 2020

Każdy czasem chciałby poprawić swoją kondycję. Pierwsze, co przychodzi w tym momencie na myśl, to bieganie. Nie wszystkim jednak odpowiada ta forma aktywności. Na szczęście, do wyboru jest dużo więcej innych rodzajów aktywności fizycznej. Jedną z nich są ćwiczenia na drabinkach gimnastycznych.

Siła tkwi w prostocie, czyli podciąganie

Jest to ćwiczenie głównie budujące mięśnie naszych rąk. Chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć, na czym ono polega. Po prostu chwyć poziomy drążek gimnastyczny i unieś się na nim. Początki mogą być trudne, ale przy wytrwałości efekty na pewno się pojawią.

Rozciąganie

Sprawność i szybkość wykonywanych ruchów jest ważnym aspektem kondycji fizycznej. Oto ćwiczenia, które pomogą Ci zwiększyć gibkość:

  • klasyczny zwis – na początek wystarczy 30 sekund, a wraz z kolejnymi treningami będziesz mógł go stopniowo wydłużać;
  • stań o krok przed drabinką, chwyć się szczebla nieco poniżej poziomu ramion i schodź rękami kolejno po szczebelkach. Kiedy poczujesz wyraźny opór ze strony swojego ciała, wróć w ten sam sposób do pozycji wyjściowej.

Wzmacnianie mięśni

Do ćwiczeń siłowych drabinki, takie jak chociażby te: https://drabinki-gimnastyczne.com.pl/16-drabinki-gimnastyczne, są nieocenioną pomocą. Można robić przy nich zarówno proste brzuszki, jak i bardziej zaawansowane ćwiczenia. Oto jedno z nich – włóż jedną nogę między szczeble na wysokości bioder. Teraz czas na skłony – zrób kilka powtórzeń raz do jednej, raz do drugiej nogi. Możesz też spróbować przysiadów na jednej nodze. Aby ćwiczenia były skuteczne, powinieneś wykonywać je regularnie. Codzienne kilka brzuszków jest więcej warte niż kilkugodzinny trening na siłowni praktykowany jedynie od święta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 × cztery =