Zdrowe ciało

Suplementacja po treningu – dlaczego jest tak ważna?

16 czerwca 2020

Organizm osoby trenującej regularnie narażony jest na różnego rodzaju niedobory. Negatywnie wpływa to na regenerację, a co za tym idzie przyrosty wytrzymałości i masy mięśniowej są mniejsze. Aby zapewnić organizmowi komfortowe warunki do wzmożonego wysiłku, warto suplementować potrzebne witaminy i minerały.

Białko i kreatyna

Są to dwa najpopularniejsze suplementy potreningowe. Ponieważ ludzki organizm nie umie magazynować białka, należy dostarczać jego duże ilości zaraz po treningu, oraz następnego dnia. Najpopularniejszą formą przyjmowania białka jest proszek produkowany z serwatki. Istnieją również wersje wegańskie, oparte o białka znajdujące się w grochu, soi czy konopiach. Kreatyna usprawnia gospodarkę wodną organizmu, pozwalając lepiej regenerować mięśnie. Może być ona przyjmowana w formie proszku lub tabletek. W czasie przyjmowania kreatyny, należy spożywać duże ilości wody.

Witaminy 

Bezpośredni wpływ na wyniki w czasie treningu ma poziom witaminy D w organizmie. Przy niedoborach, wydajność może spaść o nawet 25%. Jej suplementowanie szczególnie ważne jest w okresie jesienno-zimowym, kiedy to organizm nie ma możliwości wytwarzania jej. Należy również zadbać o odpowiedni poziom Witaminy C. Ma ona duży wpływ na odporność, a organizm zmęczony treningiem będzie wykazywać podatność na infekcje. Wspomaga ona również wchłanianie białek z pokarmu, co pozwala na lepsze budowanie masy mięśniowej i regenerację. Dla osób trenujących zarówno siłowo i wydolnościowo, dostępne są pakiety witamin.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

18 − 5 =